Louis Stiller on 7 Dec 2000 16:42:53 -0000

Re: [Nettime-nl] PS op 'ad hominem'

Beste Francisco

>Ik heb nog eens door m'n archief van een jaar geleden gebladerd maar ik
>kan geen 'zeer positief' stuk ontdekken. Waar doel je precies op?

Ach, ik ken natuurlijk ook niet al je artikelen uit m'n hoofd (hoewel ik
een artikel in het NRC las waarin je vorigj jaar nog stelde: "Vernieuwing
komt voort uit start-up bedrijven" - over positiviteit gesproken), maar ik
heb wel de verandering in toon gemerkt, nadat je uit BitMagic vertrok. Die
teleurstelling ken ik maar al te goed ('de elektrische album uitgeverij '
is ook niet langer hier), en velen met ons denk ik, zeker degenen die al
langer met het internet bezig zijn en in alle enthousiasme ooit begonnen.
Maar tegelijkertijd realiseer ik me terdege dat je daarmee de rol van
mopperige-oude-man-die-het-allemaal-wel-gezien-heeft gaat spelen - en dat
is precies de rol die je nu bekleedt- zowel met 2525 als in nettime. Zou
het niet veel interessanter zijn om te ontdekken wat nog wel werkt op het
net, wat we geleerd hebben in de afgelopen jaren en welke weg we absoluut
niet meer moeten volgen?

alle goeds,

louis