Marianne van den Boomen on 8 Dec 2000 06:17:32 -0000

Re: [Nettime-nl] PS op 'ad hominem'

Op 17:33 07-12-2000 +0100 schreef Louis Stiller:

>heb wel de verandering in toon gemerkt, nadat je uit BitMagic vertrok. Die
>teleurstelling ken ik maar al te goed ('de elektrische album uitgeverij '
>is ook niet langer hier), en velen met ons denk ik, zeker degenen die al
>langer met het internet bezig zijn en in alle enthousiasme ooit begonnen.

Ik (online sinds 1993) heb daar nou totaal geen last van... Wellicht omdat
ik nooit mijn fikken heb gebrand aan een Internetbedrijf.
Er is nog altijd een wereld te onderzoeken, binnenstebuiten te keren en te
bekritiseren. Francisco doet dat tegenwoordig inderdaad vooral cynisch en
retorisch, maar ook dat is nodig.

>het niet veel interessanter zijn om te ontdekken wat nog wel werkt op het
>net, wat we geleerd hebben in de afgelopen jaren en welke weg we absoluut
>niet meer moeten volgen?

He ja, een evaluatie! :-)
'Wat nog wel werkt?' Nog altijd hetzelfde: mail, mailinglists,
nieuwsgroepen, chatten. Relatief nieuw maar van dezelfde orde: webfora,
webchat, mp3, voorgeformatteerde community-sites.
Wat we geleerd hebben? Dat mensen hun eigen gang gaan op het Net.
Welke weg we absoluut niet meer moeten volgen? Er is geen weg, er is alleen
het Net.

dag dag

Marianne