R.J.Reekers on 20 Apr 2001 15:03:27 -0000

Re: [Nettime-nl] verslag Infodrome-congres 11 april jl.

Heehee...

Ik haal je ff helemaal aan:

Francisco van Jole schreef:

> Ik ben maar eens op de website van dat veelbelovende Infodrome gaan kijken
> en verdomd, ze hebben gelijk: alles wordt anders.
>
> Zo wordt het congres van 11 april pontificaal aangekondigd alsof het nog
> moet plaatsvinden.
>
> En met 'elke dinsdag' blijkt 'twee weken terug' bedoeld te worden.
>
> Misschien moet het volgende congres gaan over  'Digitalisering en Discipline'

Mozus, wat ben je weer hard! :-)

Stijn had het er eerder over: de macht is er wel, maar ze/we weten nog niet zo
goed ermee om te gaan. Dat laatste geldt voor de consumenten, maar ook voor de
organisaties die er wat mee willen doen.

En daarin heeft Lake weer gelijk: het moet van de producerende organisaties
komen. Zij moeten uitnodigen; zij moeten de deur openzetten. Een
consumentenmeerderheid om het volledig andere af te dwingen, krijg je vandaag de
dag nooit. Tja, het is niet anders, en het zij zo.

Nee, het ligt  bij de aanbodzijde. En de goed-geequipeerde organisaties zullen
dit soort ommezwaaien nooit zo snel doen. Ze hebben namelijk al geld en middelen;
ze hebben wat te verliezen. Nee, het zijn juist de mensen en organisaties die
niets te verliezen hebben, die het aandurven.  De kneuzen wat geld en middelen
betreft.

Ik ben ook zo'n kneus, ik zou een potje kunnen breken voor Infodrome op jouw
congres Digitalisering en Discipline.  :-)

Wees kritisch, maar help. Wees bewust van je (grote) rol.

Groet!

Richard

Dit is mijn organisatiefilosofie, FYI:
http://www.etld.nl/MyNews-1.0/htdocs/index.php3?id=16&item=16