ReindeR Rustema on Sat, 21 Apr 2001 12:58:31 +0200 (CEST)

RE: [Nettime-nl] privacy als DDS-product

At 11:12 +0200 21/4/01, Leo Lake wrote:
>Het is geen kwestie van willen of niet willen denken in producten.
>Privacy IS (ook) handel. Dat is een feit.

Ik probeer nu al jaren om mijn privacy te verkopen op het internet
maar helemaal niemand wil het kopen. Zelfs als ik het gratis weggeef
op mijn homepage krijg ik nauwelijks 'hits'. Alleen als ik het verpak
in een leuk verhaaltje met grappige plaatjes wil individuen nog wel
eens de moeite nemen om te komen kijken. Als het hapklare brokken
zijn, anders niet.

Het lijkt erop dat men alleen in mij geïnteresseerd is als ik in een
database met honderden of duizenden anderen sta. Heel ouderwets
eigenlijk. Het bedrijfsleven is niet in mij persoonlijk
geïnteresseerd. Hele goede detaillisten zijn het soms, daar ga ik
altijd naar terug.

Misschien moest ik maar eens controversiële, liefst staatsgevaarlijke
dingen gaan doen. Met een beetje mazzel wordt ik dan afgeluisterd
ofzo. Iemand nog tips? Waar is de manual?

Eigenlijk zijn alleen de mensen die mij al kennen in mijn privacy
geïnteresseerd. En die kunnen me gewoon vragen. Tijdens de maaltijd,
glaasje wijn erbij...

Maar als ik mijn mailbox inkijk is men wel heel erg geïnteresseerd in
mijn *aandacht*. Al die SPAM... Ze vragen mijn aandacht maar willen
niets van mij weten, hoe halen ze het in hun hoofd? Ze willen mijn
geld natuurlijk... Helaas, het helpt niet om iets van ze te kopen.
Dan komen ze juist terug en vragen ze *nog* meer aandacht. En dat
produkt van ze heb ik dan ook nog eens in mijn huis toegelaten en
vraagt *ook* om mijn aandacht (gaat steevast kapot of heeft
batterijen nodig e.d.). Terwijl ik mijn tijd liever stop in aandacht
geven aan de mensen die ik ken. Ze staan te popelen om hun privacy
met me te delen.

Misschien moet ik een detective in gaan huren die mijn privacy gaat
schenden. Dan ben ik tenminste verzekerd van aandacht. Of beroemd
worden! Net zoals de deelnemers van Big Brother en Starmaker proberen
:-)

ReindeR