Peter van der Pouw Kraan on Wed, 23 May 2001 21:27:11 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Web afstervend of ingeburgerd?

At 17:31 23-5-01 +0200, LL wrote:

> [...]
>toch vooral een leunsteul reflectie. Wel een leuke overigens.
>
>Het web verliest zoals Gopher het ooit eens verloor.
>
>Voor wat betreft je verklaringen. De op- of neergang van het
>web is m.i. een non-issue. De neergang van het Internet volgt
>net zomin uit de neergang van Gopher als uit de neergang van
>het Web (als dat al het geval is). Je moet het breder willen
>zien. Waar het om gaat, is de som van informatie consumptie
>en productie op het net. Eventueel splits je dat uit naar de
>gebruikte protocollen, maar dan moet je wel rekening houden

In dat licht gezien doet het er inderdaad niet zoveel toe of de info
stroomt via Gopher, WWW of iets anders, dat ben ik met je eens.
Ik vind niettemin wel een leuke exercitie om gebruiksmechanismen met
modellen te lijf te gaan.

>Het zou wel leuk, en wie weet, zinvol zijn daar eens een
>formeel model(letje) voor op te zetten :)

Ja. Helaas heb ik weinig tijd. (En daar wil ik ook nog ooit eens een
modelletje voor opstellen) :)  Jij?

Peter van der Pouw Kraan (peter@xs4all.nl)