Francisco van Jole on Mon, 28 May 2001 17:12:14 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Internetjournalistiek

At 04:07 28-05-2001 +0200, Karin Spaink wrote:

> praktijk
>
>Nonsens. Specifieke groepen, hoe meer narrowed-down hoe
>beter, worden commercieel juist veel aantrekkelijker
>gevonden dan grote. Waarom denk je in hemelsnaam dat er
>zoveel *verkeersgegevens* verkoopbaar blijken? Niet omdat ze
>wilden weten of je nu M of V was, maar omdat ze dat wilden
>koppelen aan welke muziek je leuk vindt, welk merk koffie je
>koopt, hoev aak per maand je uit eten gaat en naar welke
>filmsterren je haakt. Hoe gespecificeerder een
>consumentengroep is, hoe meer de marketingsector ervoor
>betaalt.

Nog even over dit onderwerp en dan met wat meer achtergrondinformatie.

Jouw idee over het ideaal van marketing is - althans volgens sommige
experts -  voor een deel gebaseerd op mythe. Hoe meer narrowed-down is niet
altijd automatisch beter.

"A lot of technology people with no direct marketing backgrounds assumed
that since the Internet allows you literally to have one-to-one marketing,
then that must be the holy grail," said George Garrick, the former chief
executive of Information Resources, a big marketing data company, who later
started and then sold Flycast, an Internet advertising company. "But they
just don't understand the law of diminishing returns. The more and more
finely you segment an audience, the less the increase in your return on
investment."

Uit The New York Times, 7 mei 2000.

http://www.nytimes.com/library/financial/personal/050700personal-privacy.html

vriendelijke groet,