Francisco van Jole on Wed, 30 May 2001 13:11:14 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Virusvoorlichtingscentrum/meldpunt nodig? Re: [Nettime-nl] virus?

At 11:38 30-05-2001 +0200, Marja Oosterman wrote:

>Dat snap ik ook niet.
>Sterker nog, ik denk dat het tijd wordt ons af te vragen of 'we' niet meer
>moeten gaan doen aan voorlicchting en andere maatregelen.

Ja, dat vraag ik me ook wel eens af. Maar zou het gebrek aan voorlichting
zijn? De nep-viruswaarschuwingen maken succcesvol gebruik van twee heel
menselijke eigenschappen: angst en het verlangen om anderen te helpen.

Vroeger stoorde ik me er vreselijk aan, aan die nepwaarschuwingen en de
onwetendheid waar ze voor staan. Nu vind ik ze eigenlijk wel sympathiek
omdat ik ze meer zie als vriendelijke, zij het onbeholpen, gebaren van
behulpzaamheid.

Voorlichting. Hm. Waarom pakken we het niet technisch aan?

Waarom zijn er geen anti-nepviruswaarschuwingscanners (dubbele woordwaarde)?

vriendelijke groet,

Francisco van Jole

http://www.2525.com