Marianne van den Boomen on Wed, 30 May 2001 22:16:09 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Virusvoorlichtingscentrum/meldpunt nodig? Re: [Nettime-nl] virus?

30-05-2001 13:12:38, Francisco van Jole <fvjole@xs4all.nl> wrote:

>Vroeger stoorde ik me er vreselijk aan, aan die nepwaarschuwingen en de
>onwetendheid waar ze voor staan. Nu vind ik ze eigenlijk wel sympathiek
>omdat ik ze meer zie als vriendelijke, zij het onbeholpen, gebaren van
>behulpzaamheid.

Mm, dit vind ik wel een mooie eyeopener - ik ga er voortaan ook maar zo tegenaan
kijken. Werd er voorheen alleen maar chagrijnig van. (Zo zie je maar weer, er komt
heus ook wel wat positiefs uit Francisco :-).

>Voorlichting. Hm. Waarom pakken we het niet technisch aan?
>
>Waarom zijn er geen anti-nepviruswaarschuwingscanners (dubbele
woordwaarde)?

Moet te doen zijn: de teksten hebben altijd een paar specifieke kenmerken:
- uitroeptekens in het subject
- het woord 'gevaarlijk', 'virus', 'onbekend', 'net nieuw'
- het woord 'een werknemer
- algemene termen als 'hele harde schrijf wissen'
- oproep om te verturen naar je hele adressenboek
- geen referentie aan een gerenommeerd antivirusbedrijf

Mooi zou zijn als zou ant-nepvirusscanner ook automatisch een mailtje stuurt naar
de verzender.

dag dag
Marianne

Marianne van den Boomen boom@xs4all.nl