Francisco van Jole on Thu, 31 May 2001 11:56:01 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Re: Internetjournalistiek

At 04:29 31-05-2001 +0200, Marja Oosterman wrote:

>Als je ook echt iets te melden hebt en het wordt succesrijk ligt het iets
>anders.. dan nemen de kosten snel toe door traffic-, server enz. kosten.
>maar dan is het inkomsten genereren ook niet zo'n probleem meer..

Ik ken geen zelfstandig magazine op internet dat aan jouw criteria voldoet
en waarvoor de inkomsten geen probleem meer zijn. Zelfs Slate dat naar
verhouding met extreem lage redactionele kosten werkt, kan dat niet
bolwerken zonder het geld van Microsoft erkende Kinsley vorig jaar in een
artikel gewijd aan het overleven van online media (1).

At 08:42 31-05-2001 +0200, Leo Lake wrote:

>Welk onderzoek is dat?

Het was geen onderzoek, het was een uitspraak van Bruce Katz,  de
investeerder die The Well aan Salon heeft verkocht. "People used to say it
took $5 million to establish a magazine. It takes a lot more than that to
establish an Internet magazine."

http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?file=/chronicle/archive/2001/05/17/BU137617.DTL&type=tech_article

Tot nu toe is de reactie op mislukkingen en moeilijkheden van online media
veelal 'tja, ze snappen er nu eenmaal niks van'. En 'ze' staat dan voor de
mensen die iets geprobeerd hebben, vaak ten koste van veel geld.
Het is een - eigenlijk nogal arrogant - argument waar ik inmiddels een
beetje moe van word. Als zoveel mensen ergens iets niet van snappen en
weinig tot geen er in de praktijk blijk van geven dat wel te doen, dan
wordt het misschien ook eens tijd dat men zich afvraagt of er eigenlijk wel
iets te snappen valt.

vriendelijke groet,

Francisco van Jole

http://www.2525.com

1: Nee, ik weet niet waar dat artikel terug te vinden is :-)