ReindeR Rustema on Fri, 6 Jul 2001 14:27:30 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] voor tophoppers en mopperfloppers

At 2:11 PM +0200 7/6/01, Jaap Meijers wrote:
>Argumenten zijn er wel, het is gewoon wat ingewikkelder. In plaats
>dat journalisten wijzen op de misdadige kanten van de globalisering
>en het geblaat op euro-tops, geven ze liever aan de ene kant een
>negatief beeld van de demonstranten en aan de ander kant een
>'neutrale' kijk op de nette grijze meneren. Is makkelijker.

Hebben we niet het veel geprezen televisie-programma 'De Nieuwe
Wereld' voor het uitleggen van de gecompliceerde nieuwe wereld? Ik
verwacht altijd een inhoudelijke follow-up van de daarin behandelde
thema's in mijn kranten maar dat valt me toch vaak vies tegen. Wat er
wel in staat is ook reuze boeiend hoor, maar toch. Ik mis iets. Soms
komt het een beetje aan de orde in een boekbespreking, maar ik heb
geen zin en tijd om er een boek over aan te schaffen en te gaan
lezen. Ik zou natuurlijk mijn kranten de deur uit kunnen doen ten
gunste van wat goede boeken maar dan mis ik het gemekker over de NS
bijvoorbeeld, ook heel vermakelijk.

ReindeR