Patrice Riemens on Sat, 21 Jul 2001 19:13:03 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] Genova op italy.indymedia.org (G8)

On Fri, Jul 20, 2001 at 11:54:25AM +0200, Francisco van Jole wrote:

> Het spijt me je te moeten corrigeren maar dat adres is alleen interessant
> als je Italiaans begrijpt.

De jonkheer maakt er alweer een complete zooi van.
http://www.italy.indymedia.org vertaalt vrijwel al zijn bijdrages in het
Engels. Alleen ze zitten onmiddelijk achter de italiaanse text geplakt en
dus vaak niet meteen 'zichtbaar'. Ook worden ze gegenereerd door een
vertaalmachine, wat bv resulteerd in manifestanten 'ferriti della polizia'
die in het engels 'blessed by the police' worden. Nou ja, gezegend met
blauwe bonen dus...

Zorgwekkender mi is dat de italiaanse krantensites (wanneer bereikbaar)
stukken meer en completer news brengen (het jonkerige serpent sist nu:
"sssie je wel!  sssie je wel!'), maar ja ik kan me voorstellen dat de IMC
vrijwilligers in vreselijke materiele en emotionele omstandigheden moeten
operen.

Voor italiaans verstaanders, aardig essay over (demonstratief) geweld en
moderniteit:

http://www.repubblica.it/online/politica/gottonove/gottonove/gottonove.html