Eric Kluitenberg on Sat, 25 Aug 2001 00:53:38 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] FWD: MMBase Event 19 september - Aankondiging

At 20:51 +0200 24-08-2001, Marja Oosterman wrote:

>Ja heel interessant..
>volg MMBase al van voor de release...
>maar hoe eigenaardig dat deze conferentie en ook nog in De Balie 150 Euro
>moet gaan kosten.
>Hoe rijmt zich dat met de ideeen van de Open Sourced MMBase ??????
>
>Waar gaan die Euro's eigenlijk naartoe???

De Balie host deze conferentie, omdat we het MMbase project erg goed vinden.

Waar de euro's naartoe gaan weet ik niet exact, maar ik vermoed dat die
gebruikt worden om de extra kosten te dekken die zo een gebeurtenis toch
altijd met zich meebrengt. Zou je de vpro moeten vragen, niet naar De Balie
in ieder geval.
;-)

Laten we re-eel zijn, als dit een commercieel event zou zijn geweest zou
het een veelvoud hebben gekost en De Balie stopt er geld in, dus ik denk
dat de vpro gewoon de kosten hiermee afdekt (als dat al voldoende zou zijn
om die te dekken).

Het is daarnaast ook heel gebruikelijk om voor afgeleide producten rondom
open source software (manuals, boeken, begeleidende literatuur) wel
degelijk geld te vragen (denk aan Red Hat en anderen). Dat zal voor dit
project niet veel anders zijn.

groeten,
eric