Ronald van Raaij on Tue, 4 Sep 2001 01:54:28 +0200 (CEST)

RE: [Nettime-nl] Nieuwsgroepen en VOD

Ik denk dat als er al een instituut aangewezen moet worden, ik het dan bij
het IISG zou houden. Voor hen wellicht juist vanwege de eerste jaren, dat
e.e.a. nog niet 'mainstream' was. En bovendien zijn zij in staat
onderzoeksgeld aan te trekken om e.e.a. 'waardevrij' in stand te houden.

Ronald

-----Original Message-----
From: nettime-nl-admin@nettime.org
[mailto:nettime-nl-admin@nettime.org]On Behalf Of Erik van Heeswijk
Sent: maandag 3 september 2001 14:44
To: Nettime
Subject: [Nettime-nl] Nieuwsgroepen en VOD

Maar misschien dat voor zo'n project een leuke subsidie ergens te
krijgen is, of een aardige non-profit samenwerking valt op te zetten
(met een commerciële organisatie!?!?). Maar natuurlijk moet de VOD zelf
haar agenda maar stellen. Ik heb me alleen een beetje verbaasd over het
feit dat wel een poging werd gedaan een gratis e-mailadres veilig te
stellen, maar belangrijke internetculturele projecten als bijvoorbeeld
de archivering van nieuwsgroepen, de archivering van belangrijke
periodes van belangrijke sites, het oprichten van een nationaal forum
tegen onbetrouwbare internet-informatie, promotie van mooie webkunst, ik
noem maar wat, achterwege bleven. Strict economisch gezien had de VOD
dan misschien ook wat meer budget gehad. Of mogelijkheden die te
vergaren. Of is dat allemaal geprobeerd (ik ben niet op de vergaderingen
aanwezig geweest)?

> [Nog los van lastige vragen als: wat zijn nu precies de NL
> nieuwsgroepen? Alles waar nl. voorstaat? En wat doe je dan
> met soc.culture.netherlands, en de be. groepen? Moet je de
> alt.nl.* groepen ook meenemen?]

Ik zal niet ontkennen dat het bijzonder interessante vragen zijn, maar
ik constateerde alleen dat die discussie [ naar mijn weten ] binnen het
VOD niet geopend is, ondanks het feit dat de archivering van
nieuwsgroepen door een commerciële organisatie blijkbaar als een gevaar
wordt gezien. Of kan ik gezien de meest recente discussie van het
bestuur in haar discussiearchieven niet lang meer van VOD spreken?

groetjes
Erik van Heeswijk