Karin Spaink on Thu, 13 Sep 2001 17:11:20 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Wat betekenen de aanslagen in Amerika?

On 13-09-2001 at 17:00, Francisco van Jole wrote:
> From: "Eveline Lubbers" <evel@xs4all.nl>

> Van een gedachtewisseling van jouw kant heb ik nog niet veel gemerkt.

Een inhoudelijke bijdrage naar deze lijst sturen lijkt me
*precies* een poging tot gedachtenwisseling. Jouw gekat
echter niet.

> Gisteren, een dag waarop de wereld toch redelijk in de war stuurde je via
> deze lijst gewoon een zakelijke rondzendbrief rond, alsof er niets aan de
> hand was.

Gisteren hebben wel meer mensen hun werk proberen te doen,
met meer of minder succes. Vind je nu heus dat iedereen elk
bericht moet beginnnen met "Het is vreselijk wat in NY is
gebeurd"? Dat kassabedienden hun spijt moeten betuigen over
de aanslagen als ze je wisselgeld teruggeven?

Voorts handelde Evelines bericht over uit de hand gelopen
repressie en dito acties. Dat lijkt me zelfs relevant in het
licht van de recente aanslagen in de US: ik vrees dat
protesten zoals in Genua in de nabije toekomst vanuit een
paniekreactie met hardere hand worden neergeslagen dan nu al
is gebeurd. Er zijn nogal wat mensen bezorgd dat de
burgerrechten in de US een flinke knauw zullen oplopen - en
mogelijk niet alleen daar. Over ergere opties houd ik maar
liever mijn mond.

- K -

--

It's kind of a sad comment on our world that it's even
possible to care too much. It implies that to be 'normal',