Jaap Meijers on Tue, 18 Sep 2001 16:21:55 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Islamic Jihad, what is next ?

Francisco,

>Ik ben er trouwens redelijk van overtuigd dat de meeste Arabieren en moslims
>in West-Azie in meerderheid niet zoveel van Taliban cum suis en hun rigidie
>opvattingen moeten hebben. Zelfs in Iran, de bakermat van islamitsiche
>revolutie, kalft de steun voor het fundamentalisme af.

Je hoeft geen fundamentalist te zijn om de VS niet hoog te achten.

>Ik ben absoluut geen voorstander van oorlog maar ga me niet vertellen dat
>oorlogen nooit gewonnen kunnen worden. De geschiedenis leert anders en
>vooral de Verenigde Staten is er redelijk goed in.

Het succesverhaal van hun bemoeienis in Vietnam bijvoorbeeld? Volgens mij
kunnen ze beter het advies van die mensen op de Volkskrant-foto opvolgen,
dat is op de lange termijn waarschijnlijk succesvoller.

Jaap