Stijn Wuyts on Wed, 19 Sep 2001 02:01:15 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] Re: Islamic Jihad, what is next ?

Hallo,

> Message: 4
> From: "Francisco van Jole" <fvjole@xs4all.nl>
> To: <nettime-nl@nettime.org>
> Subject: Re: [Nettime-nl] Islamic Jihad, what is next ?
> Date: Tue, 18 Sep 2001 17:16:56 +0200
> charset="iso-8859-1"
>

> Er is bovenal nog altijd zoiets als goed en slecht. Ik huldig de
> mening dat de VS daar over het geheel genomen een betere balans in
hanteert dan de
> Taliban. Jij niet?

Als we de VS met het Taliban-regime vergelijken, dat slaat de balans
wellicht door naar de VS. Maar laten we ook eerlijk zijn: Amerika kan ook
nog een pak menslievender. De doodstraf bijvoorbeeld, om maar iets te
noemen. Als ik de reacties van sommige Amerikanen op deze ramp zie, bespeur
ik daar vaak ook een soort fundamentalisme in. En dat schrikt me eigenlijk
bijna even veel af als het fundamentalisme van de Taliban. Ze zijn allebei
eigenlijk niet voor rede vatbaar bij momenten...

Groeten,

Stijn Wuyts.