R.J.Reekers on Thu, 20 Sep 2001 20:08:19 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Bedrijfsplan crisisbezwering (stap 1 is gezet)

Jaap,

Ik e-ken Naomi behoorlijk goed, maar bedankt voor de tip. Laat dit eens op je
inwerken:
http://www.nologo.org/images/nologologo.png

Je wordt bemarket waar je bij staat.

En dan dit:
http://www.cbf-keur.nl
http://www.milieukeur.nl
http://www.milieucentraal.nl/data/voeding/voeding_voedselkeurmerken_keurmerk.htm
enz enz

We kunnen niet zonder, en het is niet erg. Wie het afwijst, wijst de eigen cultuur
af. Zou ik niet doen. Dat is onwerkbaar; de grote meerderheid schijnt het zo te
willen. Ik leef liever ergens waar de meerderheid voor het zeggen heeft.

Het moet beter. Er staat erg veel op het spel, juist daarom zou het slim zijn om
tegenwind niet te marginaliseren. En wie niet aan de zijlijn wil staan, speelt het
spel mee. Ons plan is tamelijk nieuw, maar komt niet zomaar nu. Ook traditionele
actieclubs als de Novib, Greenpeace en Milieudefensie zijn stilaan ook hun idealen
zwaar gaan marketen.

Zo kan ik wel even doorgaan om mijzelf te verdedigen, schandalig vind ik nog steeds
een erg groot woord. Temeer omdat ik geloof in het individu,, en dat hij/zij als
informatieKLANT het ideaal scherp en integer houdt. Visiemarketing; bekende
methode, nieuw geluid.

Alleen als het schandalig eruit is, dicussieer is graag met je verder.

Richard