Bart Brugmans on Thu, 27 Sep 2001 17:16:38 +0200 (CEST)

RE: [Nettime-nl] Engage! opent website WERELDCRISIS.NL

On 27 Sep 2001, at 17:08, Ronald van Raaij wrote:

> Opvallend dat op deze lijst juist de zogenaamd linkse mensen zich
> ogeblikkelijk weer laten verleiden tot koude oorlog rethoriek en
> -verkettering. Misschien dat we naast een discussie over moslem
> fundamentalisten ook eens een discussie moeten openen over linkse
> fundamentalisten. Die zijn bij tijd en wijle net zo griezelig

volgens mij zijn alle fundamentalisten eng. Of ze nou links, rechts,
christen, jood, moslim, boeddhist, yup, kapitalist, vrije markt
aanhanger, alcoholist of wat dan ook zijn.

Fundamentalisten kunnen hun blik gewoon niet openen voor
andersdenkenden...en helaas zitten ook van dat soort mensen op deze
lijst. Dat maakt discussies hier ook zo moeilijk. Je zegt iets (of
niet, maar hebt 'iets anders verkeerds') en je wordt meteen
beschuldigd van allerlei dingen...eng en gevaarlijk.

groetjes,
bart