ReindeR Rustema on Fri, 28 Sep 2001 21:49:57 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] evolutie

At 17:05 +0200 28/9/01, Martin Sjardijn wrote:
>Welke terrorist gaat nu van tevoren een brief schrijven waarin zijn aktie
>wordt kenbaar gemaakt, dacht ik

De schrijver van de brief wekte de indruk dat hij informatie lekte
die hij via-via had vernomen. Zoals die Iraakse vluchteling (toch?)
in een Duitse gevangenis in de dagen voordat de WTC torens die twee
vliegtuigen niet wisten te ontwijken. Hij heeft toen non-stop
geprobeerd zijn informatie bij de FBI te krijgen. Tragisch was alleen
dat de gevangenisbewaarder hem voor gek hield.

Toch was de tekst van de brief wat mij betreft niet helemaal geloofwaardig.
http://www.parool.nl/1001567878870.html (Waarom toch die gescheurde randen?)
Die details over die gestolen auto's leken overtuigend, maar dan
hadden er ook kentekens of iets dergelijks bij moeten staan. De
zinnen over het mengsel deden mij aanvankelijk weer twijfelen, maar
echt origineel zijn ze niet (McVeigh + 1993). De aanhef en stijl vind
ik ook iets te formeel. De pay-off met verwijzing naar 'het
verderferlijke westen' doen mij nog het meest denken aan iemand die
dit allemaal in zijn uppie heeft zitten bedenken naar aanleiding van
de actualiteit.

Toch bijzonder creatief bedacht moet ik toegeven. Is er eigenlijk wel
eens boekje uitgegeven met een bundeling van bommeldingen? Lijkt me
reuze boeiend om te bestuderen. Heeft iemand nog een creatief idee
voor een geloofwaardige melding? Ik zou extra punten geven als het
heel low-tech is, puntenaftrek als het al eens is gedaan. Hoe meer
details hoe beter natuurlijk. Cijfers op een schaal van 1 tot 10,
waarbij 10 de recente aanslagen in de VS zijn.

Zelf heb ik nooit zo opgelet bij scheikunde, natuurkunde en
dergelijke, dus ik kan niets nieuws bedenken op dat vlak. Of het zou
iets met informatie moeten zijn, een War of the Worlds of GoodTimes
achtig iets, maar daarmee kan je geen slachtoffers maken lijkt me.

--
ReindeR