Leo Lake on Tue, 2 Oct 2001 20:46:52 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Re: Enzensberger - inhoudelijk (was Re: derdekolonne)

Op 2-10-2001, 0:51:10, schreef "Ron Peperkamp" <ron@peperkamp.nl> over het
thema Re: [Nettime-nl] Re: Enzensberger - inhoudelijk (was Re: derde
kolonne):

Even snel:

> Deze invulling is een beetje flauw. Enzensberger probeerde slechts aan te
> tonen hoe het zelf-destructieve element van terrorisme zich ook in andere
> vormen in onze samenleving manifesteert. In zijn betoog repte hij verder
met
> geen woord over oplossingen. Heel verstandig want het is zeer wel
mogelijk
> dat er helemaal geen oplossingen zijn. Op mijn zwartste momenten (en met
het
> naderen van de herfst nemen deze nogal toe), zie ik in ieder geval weinig
> licht aan de horizon.

Ik heb Enzensberger er nog maar weer eens op nagelezen, maar dat wat jij
hier flauw noemt volgt echt wel uit zijn betoog. Dat hij de oplossing
niet presenteert, heeft hemzelf de kans ontnomen in te zien hoe onzinnig
zijn betoog is. Denk ik dan maar.

Hiermee wil ik echter niks negatiefs zeggen over je verdere uitwijdingen.
Integendeel, je betoog vind ik interessant, alleen heeft het met
Enzensberger niet zoveel te maken.

L.
E. lake@lake.nl
W. http://www.lake.nl