Francisco van Jole on Sun, 7 Oct 2001 12:33:15 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Voor wie niet slapen kan/wil

----- Original Message -----
From: "Ron Peperkamp" <ron@peperkamp.nl>
To: <nettime-nl@nettime.org>
Sent: Sunday, October 07, 2001 2:34 AM
Subject: Re: [Nettime-nl] Voor wie niet slapen kan/wil

> Enfin, je ziet zelf wel wat hier gebeurt: de trias politica vermalen tot
een
> bonte potpouri van argumenten. En zo kan het gebeuren dat iedereen zich nu
> met het 'probleem van het internationale terrorisme' bezighoudt en niemand
> zich meer afvraagt waarom we die misdaad niet gewoon volgens de beproefde
> procedure afhandelen.

Laat me gokken: omdat oorlog iets anders is dan misdaad?
Ik meende toch wel enige fundamenten van guerrilla-oorlogvoering in de
aanvalstactiek te bespeuren. Maar dat kan - en zal - aan mij liggen. Ik zal
Carlos Marighela er nog eens op na lezen.

> Kijk, dit is nu hoe professionals het vak van mediamanipulatie beoefenen!
En
> dat bedoel ik niet cynisch - integendeel. Deze gevanceerde 'informeer en
> heers' techniek - daar kan gewoon niets en niemand tegenop. Dus voor
iedere
> sufferd die zich nu nog afvraagt waarom de VS de onaantastbare leider in
de
> wereld is, is hier het antwoord: 'cause they're on TV dummy!

Ja, want wij, de werledbevolking, meer specifiek die in het Westen - zijn
uiteindelijk allemaal domme wezens die zich zeer gemakkelijk laten
manipuleren (daarom heeft democratie ook geen enkele zin). Dat moet wel de
enige verklaring zijn. En een simpele is het gelukkig want de wereld en
zeker de politiek is natuurlijk uiterst simpel, die kent geen moeilijke
beslissingen, geen dillemma's: alleen maar eenvoudige scenario's uitgevoerd
door types worden die zo uit een Batman-scenario lijken weggelopen.

> Misschien kan dit even als antwoord dienen op de vele zaken die je aan de
> orde stelde: allemaal legitieme kwesties, maar ook allemaal afleidingen
van
> de hoofdzaak - en dat is dat de internationale rechtsorde met voeten wordt
> getreden. Zo simpel als dat.

Precies.
Ik heb stante pede mijn tv het raam uitgegooid.
Wat moet ik nu doen?