Ron Peperkamp on Wed, 10 Oct 2001 02:03:01 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] Follow the money

Even inhakend op de recente economische invalshoek:

Eerder poneerde ik wat plompverloren dat de oorzaak voor de grote haast en
de inschakeling van de NAVO i.p.v. de VN, eerder gezocht moest worden in de
absurd grote consumentafhankelijkheid van de huidige Amerikaanse economie,
dan in een horde geitenhoeders met gifgassen. Mijn conclusie was dat wij
eenvoudigweg zijn geronseld om de Amerikaanse economie een handje te helpen:
Marshallplan payback-time.

Wie nog mocht twijfelen aan deze boude
kom-op-zeg-zo-zit-de-wereld-niet-in-elkaar-stelling, wijs ik graag op een
passage in de recente speech van Tony Blair, waarin hij de argumenten voor
een deze oorlog wat al te enthousiast op een rijtje zette:

"It was an attack on lives and livelihoods. The airlines, tourism and other
industries have been affected, and economic confidence has suffered with all
that means for British jobs and business. Our prosperity and standard of
living require us to deal with the terrorist threat."

Ook begint de verdere ontwikkeling van de psychose zich steeds duidelijker
af te tekenen:

"We will not let up or rest until our objectives are met in full."

full speech:
http://www.guardian.co.uk/waronterror/story/0,1361,564934,00.html

Need I say more?

Ron Peperkamp