Eveline Lubbers on Thu, 11 Oct 2001 09:37:01 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] aanvulling op tegenstrijdige berichtgeving vrijlating

> Helaas lag het toch net weer even anders. De rechter in kwestie heeft
> namelijk laten weten
> dat zij de stukken over de verdenking helemaal niet had ingezien. Had zij
> dit wél gedaan, dan had zij naar eigen zeggen 'wellicht anders beslist'.
> Zo melde althans de verslaggever van de NCRV. Hopelijk krijgen we nog een
> bewijs van deze uitspraak.

Dat is te hopen ja, want het wordt wel steeds vreemder zo.

De rechter in kwestie was van de Vreemdelingenkamer en heeft -naar mijn
weten- te oordelen over al dan niet illegaliteit en uitzetting, en *als* ze
zich al met het voortraject bemoeid (wat dus uitzonderlijk is) dan gaat het
over de procedure, en niet zozeer over de inhoud van het dossier.
Die had aan een rechter commissaris voorgelegd moeten worden en
dat is dus kennelijk niet gebeurd.

Overigens is een verdachte pas een terrorist als dat bewezen is, dit als
kommentaar op wat hieronder volgde.
gr
eveline