ReindeR Rustema on Thu, 11 Oct 2001 10:34:02 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] hoe lang reikt het journalistieke geheugen?

At 02:09 +0200 11/10/01, Pieter wrote:
>Ik snap niet hoe grote delen van de pers hier klakkeloos achteraan rennen

Dat is toch hun werk? Overal achteraan rennen? De tijd leert ons wel
of het zinnig was geweest. Het lijkt me goed dat ze overal maar
achteraan rennen. Het zet ze misschien vroeg of laat op het spoor van
iets dat ons een nieuw inzicht kan geven. Het is in ieder geval beter
dan dat ze achter hun bureau blijven zitten en elk bericht dat van de
persbureau's komt zwaar gaan zitten overpeinzen en niets doen. Laat
dat maar aan het publiek over, wij maken er voor onszelf wel een mooi
verhaal van en wij doen het denkwerk wel.

Wat niet goed is, is wanneer de hele pers massaal achter hetzelfde
aanrent. Dat is gewoon lui en slecht werk. Ze moeten zoeken naar een
scoop. Dat kan ook een nieuw perspectief zijn, als ze maar niet
herhalen wat anderen hebben gedaan. Even kort samenvatten volstaat
wel.

--
ReindeR