Francisco van Jole on Thu, 11 Oct 2001 10:36:01 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] nb Hoe lang reikt...

----- Original Message -----
From: "Pieter" <smallaxe@xs4all.nl>
To: "nettime-nl" <nettime-nl@nettime.org>
Sent: Thursday, October 11, 2001 8:50 AM
Subject: [Nettime-nl] nb Hoe lang reikt...

> nb Voor ik de vaderlandsche pers te veel credit geef, het lijkt me een
> nobele taak voor alle betrokkenen om fel te protesteren tegen elke poging
> om een onafhankelijke (in dit geval Arabische) zender aan banden te
> leggen. Volgens het aloude adagium: Morgen ben jij de lul. Bovendien: wie
> zou ons anders van plaatjes moeten voorzien op dit moment?
>
> Of wacht eens... zouden ze gewoon de weg vrij willen maken voor CNN (& NOS
> & BBC & RTL & ...) zodra ze dezer dagen hun grondoffensief inzetten? Dat
> zou nog eens convenient zijn, denkt u niet?

De beste manier om kritiek te kunnen plaatsen is aan te geven wat je dan wel
goed vindt. Wat is de journalistieke aanpak die je  aanspreekt?

Ik heb Al-jazeera nooit gezien maar ik heb niet het idee dat zij
journalistiek veel beter te werk gaan dan de pers hier. Alleen hun
invalshoek is anders en dat maakt ze interessant.
Dat laatste is misschien wel het beste, het zou niet zo goed zijn als alle
media dezelfde toon aanslaan.

> Volgens mij is het allemaal een complot van AOL/Time Warner.

Alles is een complot van AOL/Time Warner. Maar ik ben toch blij dat ze
nettime gestart zijn.

En ja, er mag weer gelachen worden, zoals dat ook goed is na begrafenissen.
;-)
vr gr

FvJ