Francisco van Jole on Thu, 11 Oct 2001 12:04:01 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] 'Total Television' and Future Wars

----- Original Message -----
From: "Eveline Lubbers" <evel@xs4all.nl>
To: <nettime-nl@nettime.org>
Sent: Thursday, October 11, 2001 11:13 AM
Subject: [Nettime-nl] 'Total Television' and Future Wars

>prevailing ideological-driven critiques fail to acknowledge. Journalists
must
>practice self-awareness and ask the utilitarian question of whose ends they
are
>'serving.' Only then will the media become a real social antenna, and the
>journalists an 'early warning system' [112] for the future wars to come.

Er kan niet genoeg gewaarschuwd worden tegen lieden die menen dat ze weten
wat 'de media' moeten doen. Lieden die menen dat 'de media' een bepaald doel
moeten dienen. Het draait er bijna altijd op uit dat dergelijke lieden
willen bepalen wat mensen mogen weten.

Evenzeer is het gevaarlijk om als een soort tekstwetenschappers allerlei
patronen en mechanismen te gaan vastleggen.
De interessantste ontwikkelingen passen daar namelijk nooit in. Voor je het
weet zie je ze over het hoofd.

vriendelijke groet,

FvJ

PS: Over je opmerking dat CNN een verlengstuk van de Amerikaanse overheid
is. Ik kan me herinneren dat oprichter Ted Turner recent een mega-gift aan
de VN deed en de regering opriep de schulden aan de VN in te lossen. Volgens
mij hebben ze dat net gedaan. Wie beinvloedt nou wie?