Francisco van Jole on Thu, 11 Oct 2001 13:23:01 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] 'Total Television' and Future Wars

----- Original Message -----
From: "Eveline Lubbers" <evel@xs4all.nl>
To: <nettime-nl@nettime.org>
Sent: Thursday, October 11, 2001 12:25 PM
Subject: Re: [Nettime-nl] 'Total Television' and Future Wars

> Zolang er daarbij ook gerefereerd wordt aan teksten van mensen
> als Col. John B. Alexander (ret) lijkt me er nog wel sprake van genoeg
> evenwicht in de informatie-voorziening.
> Ik had zo gehoopt dat jou dat wel zou aanspreken....:-(

Niet verdrietig zijn. Dat boek van John B. Alexander vind ik om hele andere
redenen interessant, namelijk zijn streven om wapens te maken die
uitschakelen maar niet doden. Ik begrijp dat de neiging groot is het onstaan
daarvan aan CNN toe te schrijven, ik heb dat zelf ook wel gedaan (en ook aan
internet).

Oke, het is niet chique naar jezelf te verwijzen maar voor deze keer dan:
http://www.xs4all.nl/~fvjole/archief/artikelen/Volkskrant/1997/digitaal/9710
04.html

De zin 'Twijfelaars voeren geen bombardementen uit' zou ik nu - vier jaar
later - niet zo snel meer schrijven. Ik ben me bewuster geworden van het
verschil tussen twijfelen en aarzelen.

Om terug te komen op die CNN invloed, het kan net zo goed toegeschreven
worden aan de atoombommen op Hiroshima en Nagasaki. Die hebben de mensheid
meer dan ooit tevoren aan het denken gezet over oorlog en vernietiging. De
generatie die met de discussie daarover is opgegroeid, is nu aan de macht.
Dat is wellicht veel bepalender dan de invloed van de media, die naar mijn
mening gemakkelijk zwaar overschat wordt door mensen die op zoek zijn naar
schuldigen.

vr gr

FvJ