jeroen on Fri, 9 Nov 2001 12:27:02 +0100 (CET)

Re: [Nettime-nl] Rop Gonggrijp: Mobimeter

At 11:21 +0100 09-11-2001, Patrice Riemens wrote:
>----- Forwarded message from Rop Gonggrijp <rop@xs4all.nl> -----
>
>Date: Fri, 9 Nov 2001 10:01:26 +0100
>From: Rop Gonggrijp <rop@xs4all.nl>
>Subject: Mobimeter
>

>"Overheid betaalt installatie mobimeter in auto's", lees ik zojuist
>via kranten.com in het AD. Het artikel rept van een kastje waarvan nu
>nog geen prototype bestaat, dat naar men schat ongeveer 500 gulden
>gaat kosten, en dat vanaf 2004 in auto's ingebouwd gaat worden. "Als
>de fiscus mensen verplicht om een mobimeter in de auto te hebben, dan
> [...]

2004? Dan is mijn 2CV-tje net twintig jaar oud.
De radio was al stuk, dankzij wateroverlast tijdens de laatste trip naar
Oostenrijk.  Ook mijn GSM was niet zo blij met de onverwachtte
spanningspieken, die uit de mechanische stroomregelaar komen.
Kortsluitingen komen regelmatig voor als gevolg van roest, wateroverlast en
smelting door plaatselijk soms zeer hoog oplopende temperaturen. Toch rijdt
het eendje altijd door. Ook zonder ruitewissers kom je de Simplon pas wel
over, en als je richtingaanwijzers het niet doen dan steek je een arm uit
het raampje als je van baan wilt wisselen.
En dan zou in 2004 dit 2cv-tje opeens van een high-tech "mobimeter"
voorzien moeten worden? Windows-XP in een machine die ontworpen is in 1938?
Ik geloof er niet zo in.

J.
(en dan krijg je vast een gigantische boete wegens sabotage als zo'n ding
verbrand, verzuipt of per ongeluk opgeblazen wordt)