Richard Reekers on Tue, 26 Mar 2002 15:58:01 +0100 (CET)

[Nettime-nl] gewetensnood bij gelinkte ketting e-mail (plus voorstel aan all)

Ha Nettimers,

Ik zit in gewetensnood. Het doorsturen van ketting e-mails
naar deze lijst is uit den boze, dat weet én vind ook ik.
Maar ja, zojuist is mij een mailtje gestuurd door een
vertrouwde bekende, dat ook nog eens een recente zaak
betreft...

Je zou je familielid maar terugvinden op zo'n manier.

Dit is de betreffende mail, het gaat om SHIRLEY USMANY, een
22 jarige studente uit Nijmegen/Utrecht, vermist sinds 13
maart.

www.etld.nl/missing.html

Is het geen idee om als Nettime-community het goede
voorbeeld te geven?

Dat bijvoorbeeld de webmasters onder ons wat space ter
beschikking stellen voor dit soort mailtjes die misschien
wel authentiek en zinvol zijn?

Centraal in dit web van pagina's onder allerlei domeinen
staat 1 pagina onder Nettimme-NL bijvoorbeeld, waarin "we"
uitleggen wat de Netiquette hierover zijn. Met links naar de
diverse mailtjes-pagina's, en naar (ook internationale)
sites die hoaxes hebben ontmaskerd.

Handig zo'n centrale site, doen we meteen wat nuttigs met
onze identiteit als Netcriticasters.

Misschien is het wat, ik ben benieuwd.

groet,

Richard