Gerard Drosterij on Thu, 4 Apr 2002 15:37:02 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] CNN heeft het niet begrepen

At 03:10 PM 4/4/2002, Tonie van Ringelestijn wrote:
>niet te overzien is
>een grote schande.
>
>Heeft u wel door wat u nu zegt? Dus een actualiteitenrubriek mag geen item
>maken over het toegenomen anti-semitische geweld de afgelopen weken in
>landen als Frankrijk en Belgie? Ja, het is echt een schande dat ze daar
>aandacht aan besteden!

Ik denk dat u mij niet hebt begrepen. Bent u daadwerkelijk naar de site van
CNN gegaan, en het logootje naast de aankondiging bekeken? Ik krijg daar
een heel, heel vieze smaak van in de mond.

En ik zeg niet dat CNN geen aandacht mag besteden aan anti-semitisme. Ik
wijs alleen op de zeer ophitserige manier waarop CNN aandacht voor dit
programma vraagt, en dat N.B. op een moment waarop het Israëlische leger
dood en verderf zaait. Dat vind ik cynisch van CNN.

>(CNN besteedt ook vrijwel elk uur aandacht aan de situatie in de Palestijnse
>gebieden)

Nogmaals, het erom _hoe_ CNN dat doet. En dat die reportages heel vaak
pro-Israëlisch zijn, dat is voor mij duidelijk.

>Ik hoor u ook niet klagen over wat de door de staat gecontroleerde Arabische
>kranten dag in dag uit schrijven? Lijkt me heel wat belangrijker dan een
>programma van CNN.

Nee, u hoort wel meer niet van mij, maar dat wil nog niet zeggen dat ik
hier niets over mag zeggen. En beweer ik dat ik geen problemen heb met
staatsgecontroleerde media? Natuurlijk heb ik dat.

"Een programma van CNN"? Dat klinkt wel heel bagatelliserend. Beseft u wel
welk een invloed CNN op de publieke opinie heeft?

Gerard Drosterij