Marcel van Kerkvoorde on Fri, 5 Apr 2002 11:54:02 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Re:Karnatake

Stom stom stom, maar ieder trapt er een keer in.

Schenk geen kunst aan goede doelen. Dit soort acties wordt veelal
georganiseerd door luie weinige creatieve clubjes die denken dat je zo een
goede daad verricht. Een goed fonds heeft dit niet nodig.

Het resultaat van dit soort acties is dat koopkrachtige lieden veel te
goedkoop met je werk er vandoor gaat. Het goede doel wordt er ook niet
wijzer van, want het nettoresultaat is na aftrek van de kosten laag. De
kosten van het feestje rond de veiling, huur zaaltje en andere overhead
wordt natuurlijk van het nettoresultaat afgetrokken. De organisatie is
meestal een plaatselijke rotary of ander leuk netwerkclubje. Zelf brengen ze
dan  geen centjes in, want daar zijn ze te krenterig voor. De enige die er
wijzer van wordt is het goede gevoel van zo'n clubje, want men maakt goede
sier en heeft gratis een leuk feestje voor vrienden, kennissen en let op!!
zakenrelaties.

Wanneer je toch iets naar een goede doel wil doen stort dan gewoon een leuk
bedrag. Dan weet je tenminste zeker dat er niets aan de strijkstok blijft
hangen.

Met vriendelijke groet

Marcel van Kerkvoorde