Gerard Drosterij on Fri, 5 Apr 2002 13:54:02 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Re: CNN heeft het niet begrepen.

At 12:25 PM 4/5/2002, Alfred Broer wrote:
>Het bericht hieronder las ik op villamedia.nl, blijkbaar ziet Israël het
>werk van CNN en andere nieuwszenders toch als een bedreiging voor de
>stille genocide die het leger daar aan het uitvoeren is. Israël heeft het
>blijkbaar wel begrepen, hier volgt het bericht;

Even los van het bericht van Case Roole (trouwens aan iedereen aan te raden
de berichten van Robert Fisk in The Independent), de bedreiging die Israël
ervaart, is op de _directe verslaggeving_ van de huidige gebeurtenissen in
Palestijns gebied van toepassing. Naar mijn idee gaat van de
_achtergrondberichten_ van CNN over het conflict voor Israël nauwelijks
bedreiging uit, daar ik werkelijk nog nooit enige actie van Israël door CNN
heb zien omschreven als terroristisch, terwijl dat natuurlijk wel degelijk
het geval is. Maar geloof mij, wanneer de Palestijnen ook straaljagers,
tanks, en helicopters hadden, dan zou er veel minder snel naar dat
afschuwelijke zelfmoordwapen worden gegrepen.

Waar blijven volhardende mediaberichten over wat er in godsnaam met de meer
dan 1000 opgepakte Palestijnen gebeurt (volgens mij zijn het er bijna al
2000). In de Palestijnse steden is in een paar dagen vernield wat in jaren
beetje bij beetje is opgebouwd. Israël schendt vele internationale
verdragen. CNN is meer show dan journalistiek. Diep ongeloofwaardig.

Gerard Drosterij