Richard Reekers on Thu, 18 Apr 2002 10:33:02 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] NIOD ... en Nettime

Ha Ron e.a.,

Indrukwekkend verhaal. Misschien te indrukwekkend, want
niemand reageeert. Is de Nettime-community (voor
Nettime-thema's) dood, in coma, of slechts flabbergasted?
Indien ja dat laatste: door jouw stuk of door de
staatsrechtelijke ontwikkelingen? *kuch*

Ron Peperkamp schreef:

> Over dat uitstel is niets geheimzinnigs te melden. Na de val van >Milosovic
> kreeg het NIOD namelijk onverwacht toegang tot archieven in Belgrado. >Voor
> nadere bestudering van deze archieven hadden Blom c.s. gewoon meer >tijd
> nodig.

Wat mij interesseert is dat niemand tijdens het aankondigen
van dat uitstel (een HALF jaar geleden -- moest dat zijn,
herstel mijzelf) de relatie heeft gelegd met het vrijwel
samenvallen met de verkiezingen. Niemand uit het kabinet, de
kamer, de journalistiek, maar ook niemand, op de een of
andere manier, van het NIOD.

>In hoeverre gegevens uit die archieven ook hun beslag in het rapport
> hebben gekregen, durf ik niet te zeggen. Tot nu toe heb ik alleen de
> samenvatting gelezen. Wat mij overigens wel meteen doet afvragen op >welke
> wijze Kok die duizenden pagina's nu precies 'op zich in heeft laten >werken'.

Misschien wist ie ze al, hetzij in detail -- wat ik zelf
niet denk, zo'n complotdenker ben ik immers niet -- hetzij
op hoofdlijnen, wat ik mij heel goed kan voorstellen als je
alleen al aan de fotorolletjesaffaire denkt. Ik deel je
mening waarom ze niet eerder aftraden. Heel erg zelfs. (Ook
in verschillende tijdsbeelden: De Grave die wist dat Van
Kemenade fout zat bijv.)

> Over de belezenheid van de horde botergeile journalisten die wij de
> afgelopen dagen over het Binnenhof hebben zien kroelen, hoeven wij ons >in
> ieder geval geen illusies te maken ("Meneer Kok,  was het een >emotionele
> beslissing...?").

:-) Ach... Jip & Janneke-taal moest het worden, Jip &
Janneke-taal zal het blijven. Wat ik in de tweede plaats
veel interessanter vind is het afbranden van Jan Pronk's
(maar bijv. ook Fortuyn -- 'Ik verwacht van Kok een groots
gebaar...') gedrag, dat dat staatsrechtelijk zeer oncorrect
zou zijn. Het zijn nu juist die politieke mores die de hele
ellende hebben veroorzaakt!

Maar goed, ik wens je verder veel succes met het doorspitten
van die 10 kilo aan hard labour-wetenschap. Mocht ik wat
vinden wat dat uitstel betreft dan meld ik me wel weer.

Tüss!

Richard | NewDay.nl