Eveline Lubbers on Tue, 23 Apr 2002 13:03:01 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] xs4all - radikal in NRC

Wat ik vind...
hm, ik vond het wat raar dat er na de rechtszaak nog
geen vervolgbericht op nettime-nl was geplaatst hoe
het was afgelopen.
Ik had per slot ook het bericht over de rechtszaak
gepost (geloof ik).

En verders is het natuurlijk een schokkend vonnis,
zoals mjk al schrijft, voor het eerst in Nederland,
ongelooflijk dat dat kan - einde van de (relatieve)
vrijhaven. Dat het belangrijk is dat Xs4all, zo gauw
de motivatie bij het vonnis er is, probeert een zo
politiek mogelijk standpunt in te nemen. Er bij blijft
dat ze als provider niet de inhoud van sites hoeven
te gaan bijhouden, omdat ze daar niet voor
verantwoordelijk voor zijn (Eur. richtlijn).

En dat het uitgeprocedeerd wordt, zodat er zoveel
mogelijk duidelijkheid komt. Ben ook benieuwd naar
de aangifte die er gedaan wordt - in hoeverre dit soort
info verboden is in Nederland. En hoe dat zomaar kan,
na zoveel jaar.
Ik ben ook verbaasd dat de Deutsche Bahn aannemelijk
heeft kunnen maken dat er spoedeisend belang was,
terwijl het al jaren in verslagen van de Duitse inlichtingen-
diensten staat dat die info op de Radikal site staat.
Waarom komen ze daar nu ineens mee? Wie heeft
de Deutsche Bahn opgejut dit aan te spannen?

Kortom, veel vragen -
maar ik denk niet dat de antwoorden nou per se
hiervandaan, van deze lijst zullen komen..
gr
eveline