Richard Reekers on Tue, 7 May 2002 19:23:02 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] dader en z'n kind...

Nettimers, ReinieR,

7 mei 2002, 19.10 uur.

Ik meng mij in de discussie. Volkert zal de dader zijn. En
als niet, dan zal ook de rectificatie landelijk zijn,
waarmee hij meteen een boek kan schrijven en z'n kossie
gekocht zal zijn.

Maar hij is het, en we kennen hem. Nu. Bij naam en toenaam,
via het internet. En ook de uitgesproken waarschijnlijkheid
dat hij door de geboorte van z'n kind zo verward is geraakt.

Dit weten wij nu, dit zullen we blijven weten. Tot en met
het moment dat zijn kind oud genoeg zal zijn om het te
beseffen. Princip (Serajevo - WO1) en Van Der Lubbe
(Rijksdagbrand) hadden geen kinderen. Het leven van
Volkert's kind is met drie maanden oud al net zoveel
geschiedenis als de topics die wij op de middelbare school
leerden.

Internet heeft ervoor gezorgd dat we Volkert's achternaam
kennen en daarmee is het leven van zijn kind veranderd.
Oplossingen of weetallerigheid, ik heb ze niet, ik ben het
niet. Ik constateer. Ik ben 35, zoon van babyboomers. Wat ik
in elk geval weet is dat internet meer doet met de
samenleving dan we denken.

Sociologen onder u; let op. Na 11 september is dit weer zo'n
moment. Het is bizar, het is bijzonder.

Richard

Voor statistieken, geïnteresseerden en nageslacht: mijn
overpeinzingen mbt. de gebeurtenissen zelf:
www.etld.nl/fortuijn.html