Richard Reekers on Sat, 11 May 2002 23:31:01 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Re: Beste schrijvers...

Beste Carolien,
&
Hallo Anneke, Nettime,

Me dunkt dat Fortuijn's the rise & fall met mediacultuur
heeft te maken. Heel de samenleving is er plotsklaps van
doordrongen dat we niet meer in het politieke klimaat leven
van 8, 12 jaar geleden. Da kunne de medieja op hun konto
schrijfu. De commerciëlen voorop, maar met de rest inmiddels
zelfstomend in hun kielzog.

Wat betreft de invloed van de nieuwe media mbt. het hele
gebeuren, denk ik twee dingen te zien:

1) Internetmedia, vooral de buitenlandse, volgen de
traditionele media wat hun berichtgeving over Fortuijn
betrof. Niet andersom. Bronnenonderzoek OP het net gebeurt
niet. (Komt én door de taal denk ik, en er is geen
makkelijke opinievormende www-plek|community te vinden. Of
misschien zijn het er juist teveel binnen de nl-domeinen,
kan ook.)

2) In elk geval hier op de lijst blijken veel van de mensen
van wie ik vermoedde dat hun kijk op het leven door een
actief digitaal leven was verbreed, toch nog terug te vallen
in oude links/rechts-tegenstellingen.

-- zo, he he, die zin is eruit ;-)

Een derde geval, maar goed, dat vind ik blijkbaar alleen
belangrijk, is dat de achternaam van de vermoedelijke dader
door het internet zo algemeen bekend is geraakt. Em dat er
Hardewijkse naamgenoten moesten onderduiken. Maar ja, daar
hoor je ons niet over. Zelf weet ik niet meer aan te geven
dan dat ik het erg vind voor dat kind van hem.

Groet,

Richard