folkert de jong on Tue, 14 May 2002 12:29:02 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] zwarte lijst

Dat Pim Fortuyn extreem-rechts is, waag ik te betwijfelen. Ik denk echter wel dat dergelijke Voelkische elementen in zijn aanhang aanwezig zijn, en dat zij -zoals Pim zelf zei- 'bij hem in goede handen zijn'.

Het zijn hopeloze pogingen om een pan-europese populistische hausse te verklaren vanuit onvergelijkbare personen als Le Pen, Fortuyn, Haider en Berlusconi. Enige overeenkomst die ik zie is dat elk van deze politici munt heeft weten te slaan uit de desillusie van Jan met de Pet m.b.t. de politieke orde. Haider schijnt overigens ook niet vies te zijn van mooie jongens, als dat mag gelden als overeenkomst.

Ennne, laat die Marius nou lekker een zwarte lijst aanleggen, zeg! Ik heb er zelf ook één, en ik denk dat jullie allemaal er ook wel één hebben.

folkert