pieter on Wed, 15 May 2002 17:35:03 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] Re: zwarte lijst bijhouden?

To: nettime-nl <nettime-nl@nettime.org>
Subject: Re: [Nettime-nl] Re: zwarte lijst bijhouden?
From: Richard Reekers <etld@globalxs.nl>
Date: Wed, 15 May 2002 09:49:07 +0200

>Je bent grappig. Als ik je zou mogen vragen: 'geef jij je
>verklaring eens over dmopf*...' wat zou jij dan zeggen? Ik
>ben serieus geinteresseerd en moet nog stemmen.

>Richard
>* de moord op Pim Fortuijn

Ik had zo'n gevoel dat dit aan mij gericht was. Gestemd heb je vast ook
al. Je bedoelt: een verklaring in de zin van duid jij dat even kosmisch
en überhaupt? Echt niet. Of: in de zin van ben je voor of tegen? Dat
vond ik nou juist een non-issue, zoals ik trachtte aan te geven. "Tegen"
koelbloedige liquidaties zijn vind ik even veelzeggend als tegen zinloos
geweld of voor vrede op aarde zijn -- wie niet, denk ik dan. Zie bij
wijze van voorbeeld hoe het ook kan wat dit betreft de verklaring van
het Leidse collectief Eurodusnie die het distantiëringsspektakel aan hun
laars lappen, http://www.indymedia.nl/2002/05/3784.shtml .

Wat heeft de verklaring van die aanslag overigens met je stemgedrag te
maken? Dat zou mij nou weer benieuwen. Hoewel de gebeurtenissen
sindsdien mij persoonlijk ertoe aanzetten bij wijze van tegenstem dan
maar op een iets grotere linkse splinterpartij te stemmen dan
aanvankelijk gepland.

Ik moet denken aan een oud stripje van me, getiteld
"Verkiezingsuitslag", met een pukkelig gezichtje erbij.

Met vriendelijke groet,

Pieter