paulv on Fri, 17 May 2002 23:57:01 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Busch wist van aanslagen 11 september + Oorlogsplan tegen al-Qaeda lag al klaar

Koen Schoonekamp skrew:
> Diverse media berichten dat Bush wist van een mogelijke aanslag op
> 11 september. Maar hoe en wat precies is momenteel nog onduidelijk.
>
> zie oa
>
> http://www.cnn.com
> http://www.cnn.com/2002/US/05/16/bush.sept.11/index.html
> http://www.volkskrant.nl/nieuws/internationaal/1021526742559.html
>

> Frapant: Twee dagen voor de aanslagen van 11 september kreeg de
> Amerikaanse president Bush een gedetailleerd oorlogsplan tegen
> Osama bin Laden en het terreurnetwerk al-Qaeda op zijn bureau ter
> ondertekening.

> [...]

Voor zover ik kan zien heeft de VS nooit een militaire actie
begonnen die NIET begon met het bevriezen van de buitenlandse tegoeden
en het verwerfen van steun voor een flinke knokpartij..

Ook het feit dat oa. de CIA al op de hoogte was van vreemde activiteiten
van Al-Quada is geen nieuw. We weten immers al dat oa. de Franse veilgheids-
dienst de CIA al gewaardschuwd had.

Wat dat betreft is dit een beetje geen nieuws, en kun je je gaan afvragen of
Bush niet een keer gelijk had toen hij zei dat hier een politiek luchtje aan
zit.

Zeg nou zelf.. hoe kun je als lid van de democratische partij op dit moment
een goede oppositie voeren tegen de 'patritiotische Bush', wannneer alles wat
je zegt als 'verbreking van de nationale eenheid' wordt verworpen?

Of ben ik nu te cynisch?

=paulv

--
 I bet the main reason the police keep people away from a plane
 crash is they don't want anybody walking in and lying down in the