Richard Reekers on Wed, 22 May 2002 23:55:01 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] schoolproject

Nettime,

Nu vanuit een andere hoek alweer een vraag (als tegengesteld
aan aanbod) aan de los/vast-gemeenschap die Nettime is.
Nogmaals, we moeten hier iets mee volgens mij.

Beste Daniël,

In Nederland zijn twee grote clubs al enige tijd bezig in
het snijvlak van kunst en fresh dan wel new media:

En da's V2_Organisatie - www.v2.nl
en
De Waag, society voor oude en nieuwe media - www.waag.org

Hier vind je denk ik wel theorieen en verantwoordingen van
aldaar exposerende kunstenaars. Bij V2_ raad ik je vooral
aan naar de oudere DEAF-secties te gaan, aangezien ik vanuit
vroegere betrekkingen weet dat dat zoeken waar jij aan
refereert inderdaad aan de orde is geweest.

Voorts zijn er legio al dan niet semi- en pseudo autonome
kunstenaars die al heel lang met (e-)kunst bezig zijn. De
mensen die op onze linkenlijst staan:

Martin Sjardijn - www.denhaag.org/~sjardijn
wally - www.wally.nl/
Merel Mirage - www.khm.de/~merel/
Michael - www.michaelmedia.org/

Helemaal nieuw zijn de clubs die én georganiseerd zijn én
die zich helemaal onafhankelijk willen opestellen t.a.v.
kunst met de grote K:

www.adapter.nl
www.off-corso.nl (vanaf de linkensectie)

Last but... hebben we ook nog de Nederlandse kunstacademies
op een rijtje. Misschien dat daar iets bijzit:

www.nl-menu.nl/nlmenu.nl/fset/zoekenplus.html?http://www.nl-menu.nl/nlmenu.nl/sections/245/1631/251.html

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje op weg heb geholpen,
maar vooral hoop dat andere nettimers aanvullen.

Het beste met je stuk.

Groet,

Richard | NewDay.nl