Ronald van Raaij on Sat, 14 Sep 2002 23:23:01 +0200 (CEST)

RE: [Nettime-nl] Inval van OM in woning Karin Spaink

Wat ik me afvroeg overigens is hoe ze aan een bevel tot huiszoeking komen.
Dan moeten die advocaten van de scientology toch duidelijke 'aanwijzingen'
hebben doorgegeven aan het OM. Of is het zo dat dat in nederland niet hoeft?
(Dat is weer het nadeel van al die amerikaanse series je weet wel van het
amerikaanse 'probable cause', maar niks van het nederlandse recht.

> Heb jij dat nou ook, als je netjes fietst en je van de prins
> geen kwaad weet, dat je toch erge hartkloppingen krijgt als
> je door twee politieauto's wordt klemgereden en ze met je
> willen 'praten'?

Als die aanwijzingen vals zijn geweest kun je de scientology toch weer
aanklagen wegens het indienen van een valse klacht. Dat ie vals is is
namelijk bewezen......