Ron Peperkamp on Thu, 26 Sep 2002 01:37:01 +0200 (CEST)

RE: [Nettime-nl] absurd lang verhaal (maar met punchline)

Leon Kuunders [mailto:leon@netsecure.nl] schreef:

> Heel simpel, omdat al deze vrijdenkers inmiddels een effectenhypotheek
> hebben die zich niet meer laat betalen uit de effecten.

> Ons wereldbeeld staat dat soort vrijheden niet meer toe. Het is namelijk
> slecht voor de "accountability".

Dat lijkt mij allemaal een beetje te cynisch. Feit is dat nagenoeg iedereen
die ik spreek zich ernstig zorgen maakt over de wijze waarop de regering
Bush zijn machtskaarten (ver)speelt, maar tegelijkertijd niemand in staat
schijnt te zijn om deze zorg op een enigszins zinvolle manier in handelen om
te zetten. Het is één en al gezucht en gepuf dat er tegen deze overmacht
toch niets te beginnen valt. En dat is dus precies wat ik bestrijdt. Alleen
heeft het inderdaad totaal geen zin om naar die oude, verroeste wapens te
grijpen (lees: demonstratie, protestactie, petitie, etc.).
Het is werkelijk heel simpel: wie aan zijn (opgedrongen of zelfopgelegde)
irrelevantie wil ontsnappen, moet gewoon maar laten ZIEN dat hij/zij niet
irrelevant is. En dan niet bij wijze van protest - nee, louter als een
demonstratie van zijn/haar eigen indentiteit. Laat maar zien dat je je niet
zomaar op commando naar de lusteloosheid van een ingezakte TV-stoel laat
dirigeren.
Ik denk dat van de tientallen mensen die inmiddels op het strand in de weer
zijn geweest, de meeste ook een hypotheek aan hun broek hadden. Van enkele
weet ik zelfs zeker dat ze ook enkele kinderen hebben rondhobbelen. Maar
blijkbaar vormde dit toch geen beletsel om niet twee uurtjes - in uniform! -
te komen scheppen. Dus misschien is de vrijheidsbehoefte van mensen in de
praktijk toch net iets sterker dan je denkt. Of zijn dit de befaamde
uitzonderingen waar initiatieven als zo'n volksmilitie het uiteindelijk toch
weer van moeten hebben? Aan u de keuze.

> p.s. misschien blijft www.deregenton.nl ook wel aantrekkelijk

??? In het kader van drup ofzo ???

  Ron Peperkamp