Anneke Auer on Tue, 2 Sep 2003 17:02:53 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] Re: n5m4 swap dekens

"25 blankets that will operate as a tactical interface"
Dekens als 'tactical interface'???

"Made to be viewed vertically as a banner, or horizontally as a surface, or
from above as a shelter"
Er zijn inderdaad vele manieren om naar een deken te kijken. Je kunt ze ook
oprollen en als kussen gebruiken (rolled up blankets as a metaphor for
cultural cocooning and fusion cooking - pancakes, tortillas, etc.)

"our blankets are a kind of nomadic, carry-all, platform for attending
participants."
Dekens als een soort nomadisch en allesomvattend platform? O, ik begrijp
het, het zijn natuurlijk cultuurdragende conceptuele dekens die een forum
bieden aan de relevante deelnemer die niet op een stoel wil zitten.

"Owners will quite literally unfold them"
De dekenbewoners gaan ze nogal letterlijk openvouwen.

"and squat or occupy any space they see fit to air their wares and promote
their cause."
We kunnen ze kraken, we kunnen er elke ruimte mee bezetten, we kunnen er op
zitten, en we kunnen er ook nog onze handelswaar en goede bedoelingen mee
luchten!

"At a time and location to be announced, the blankets and their owners will
converge in a single place for a turbo exchange of tactical traditions."
Nu begrijp ik het helemaal: het zijn FLASHMOBDEKENS! Voor de
turbo-uitwisseling van tactische tradities.

"If you want to register for a blanket"
No thanks, ik heb al een deken.

Ik vind het weer een aardig voorbeeld van niks vullen met niks. Zal wel een
culturele pionier achter zitten.