Sladjana Labovic on Mon, 17 Nov 2003 16:16:35 +0100 (CET)

Re: [Nettime-nl] 'Wat zie ik, ben jij werkloos?'

Hallo,

MJ heeft op maandag, 17 nov 2003 om 16:07 (Europe/Amsterdam) het
volgende geschreven:

> heb het natuurlijk meteen geprobeerd
> maar moest ook een beroep invullen
>
> ik kon dus niet alle werkzoekenden vinden in mijn straat
> wel kon ik zoeken naar alle werkloze melkveehouders,prostituees of
> decorsorteerders in mijn straat.
>
> dit bof-berichtje lijkt een beetje opgeblazen

Nou, ik heb het uiteraard ook geprobeerd.
Tiepte 'journalist' in en kreeg meer dan honderd werkloze journalisten
die enigszins in mijn postcodegebied woonden.
Met complete C.V. en adresgegevens (telefoonnummers, e-mailadressen
etc) voorgeschoteld.

Ik noem dat wel een kwalijke zaak. Meestal heb je bij dat soort sites
als werkgever login-gegevens nodig.

> en trouwens is het erg als je geen baan hebt?
> blijkbaar ben je wel opzoek gezien je je cv openbaar maakt

De een vind dat minder erg dan de ander. Maar dat is de point toch niet?
Hoe dan ook lijkt het mij niet de bedoeling, of je het nu wel of niet
erg vindt, dat al je gegevens zo makkelijk toegankelijk zijn.

Sladjana