Eric Kluitenberg on Fri, 20 Feb 2004 22:06:42 +0100 (CET)

Re: [Nettime-nl] Orkut

hallo,

dat lijkt me eenvoudig uit te leggen - net als credit card bedrijven:
- consumer profiling
- life-style profiling
- direct marketing
- opbouwen van een grote gefilterde database, die op het piek-moment
van de "community" kan worden verkocht aan marketingbedrijven en
andere data-miners die daar belangstelling voor hebben.
(zoals eeder met firefly gebeurde)
- als instrument om markt progonses, vooral voor niche markets, op te
stellen is een gefilterde databse waarin trends kunnen worden
gelocaliseerd, bv door key-words te correleren in de data-set (is een
bepaald onderwerp of item of gadget "hot" or 'not'?) biedt het model
tevens mogelijkheden om geld te verdienen.

Bedenk wel dat credit card bedrijven tegenwoordig meer verdienen aan
het opstellen van consumentenprofielen dan aan de feitelijke
financiele services die ze verlenen.

groet,
eric