Paul Wouters on Sat, 29 Jan 2005 13:59:38 +0100 (CET)

Re: [Nettime-nl] Een herinnering aan bewogen tijden

On Tue, 25 Jan 2005, Leon Kuunders wrote:

> Heen had ik, in verstrooiing, een retourtje zonder datum gekocht. In de

> Knip.
> Permissie.

> "Dit is een kaartje van gisteren meneer. Dit kaartje is niet meer geldig."

Been there, done that, heb 7 brieven van de NS waar deze ruzie formeel onbeslecht
is. Ik weigerde namelijk een nieuw kaartje te kopen, omdat ik of het geld terug
wilde van mijn 'verkeerd gestempelde' ongeldige kaartje, of niet wenste te
betalen. Immers, anders zou ik niet alleen een extra duur treinkaartje, plus
boete moeten betalen, maar ook nog mijn gewone verkeerd gestempelde gekochte
kaartje zijn verloren. Ik zat bovendien op een traject waar ik nooit op reis,
dus een teruggave van nieuwe ongedateerd kaartje had ik ook niets aan.

De conducteur vertelde me dat ik dan de keuze had een uitgestelde betaling te
doen, en die met brief en uitleg aan de NS te sturen. Die zou ik dan niet hoeven
te betalen. Affijn, 7 brieven later belooft de NS dit uit handen te geven, en ik
wacht al een half jaar op een deurwaarder of gerechtelijk bevel. Die is nog niet
gekomen. Mocht je nog een brief willen schrijven, dan heb ik nog wel vijf namen
en referentie nummers voor je die je kunt toevoegen :)

Overigens heb ik wel eerst foto's gemaakt van mijn kaartje voor ik die naar de NS
in brief 1 opstuurde: http://www.xtdnet.nl/paul/gallery/ns/
Dat was maar goed ook. In brief drie kreeg ik het verwijt dat ik in brief twee de
kaartjes niet had toegevoegd.

Overigens heb ik toen geen ID laten zien, want die had ik (en heb ik nog steeds)
nooit bij me.

Paul