Koen Martens on Mon, 23 Oct 2006 12:51:11 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Hoe klinkt de stad?

claudia van swelm wrote:

> Op 1 juni 05 werd een voorstel voor wekelijkse koopzondagen in Utrecht door
> 65% van de inwoners verworpen.
> http://www.nd.nl/htm/dossier/zondagsrust/artikelen/050602b.htm
>
> Ik mag graag op een zonnige zondag over de Oudegracht fietsen en ben erg
> blij dat ik daarbij nu niet geconfronteerd word met winkelmuziek. Zo nu en
> dan zonder melk zitten op zondag, neem ik maar voor lief.

Ha, dat is weer een andere discussie! Ik ben erg blij met
koopzondagen, en vooral dat het in Den Haag elke zondag koopzondag
is. Ik moet namelijk doordeweek gewoon werken (van 8 tot 20, eigen
zaak), en kan dan dus niet echt inkopen doen. Zaterdag is er ook
vaak veel te veel te doen, dus zondag is vaak de enige mogelijkheid
voor mij om uitgebreid de stad in te gaan. Overigens doe ik dat
gewoon op de fiets..

Koopzondag geeft mij een stukje flexibiliteit in het indelen van
mijn werkzaamheden, en dus rust en ontspanning. Leve de koopzondagen! :)

Gr,

Koen