Patrice Riemens on Tue, 2 Oct 2007 00:14:02 +0200 (CEST)

Re: [Nettime-nl] Laura: De kennis van Wikipedia

Google-bashing, and while we are at it, wikipedia zwart maken, lijken wel
een trend te gaan worden. Maar is het erg zinvol? Het hieronder beschreven
'experiment' lijkt me alle bestaande snelheidsrecords in de rubriek 'QED'
te willen doorbreken - een beetje frivool dus. Een betere reden van
verwijdering was waarschijnlijk geweest dat er geen referenties/bronnen,
dan wel suspecte, met het artikel meegeleverd werd. Maar misschien is die
Erik1980 er achter gekomen dat de oerbron uit de koker van 'masterofmedia'
kwam. Nou, da's pas verdacht!

Voor de rest dacht ik dat het motto 'caveat emptor' (in aangepaste vorm)
voldoende was voor een verstandig gebruik van zowel Google als Wikipedia.
Niemand zal ontkennen dat deze bronnen in heel veel gevallen heel nuttig
zijn, en het zoeken naar informatie in hoge mate versnellen en
vergemakkelijken. Ik zou beiden niet graag willen missen.