Richard Reekers on Wed, 16 Apr 2008 17:52:43 +0200 (CEST)

[Nettime-nl] VS verkiezingen | Ron Paul | Web 2.0 |

Nettime?ers,

De Amerikaanse voorverkiezingen zijn in volle gang en het volgende houdt
mij nogal bezig: dr. Ron Paul. In tegenstelling tot wat je zou geloven, is
deze republikeinse kandidaat nog steeds in de running.

Ik post dit bericht op Nettime om twee in elkaar hakende redenen: op het
web en met name bij YouTube zijn de complottheorieën niet van de lucht als
zijnde dat de Ron Paul-campagne stelselmatig wordt geboycot door z?n eigen
partij en de grote (media)bedrijven. Fijn, zou je zeggen, maar wat heeft
dit met het Nederlandse Nettime te maken? Nou, Nederlandse (e-)media doen
eveneens geen verslag van deze man en zijn campagne.

Dat ie een (zeer) atypische republikein is, is misschien wel aardig om te
melden, maar ik snap wel dat zoiets geen nieuwswaarde heeft voor
Nederlandse media. Maar wel bijvoorbeeld dat hij de grootste
internetaanhang heeft, in het bezit is van het record
geld-ophalen-van-particulieren en dat hij behoort tot de nog immer
groeiende groep(en) van mensen die vragen hebben over 11 september 2001.
Op die dag begon feitelijk de War On Terror zoals jullie weten, en tot op
de dag van vandaag doet ook Nederland hieraan mee.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben een Obamafan. Met zijn optreden neemt hij
hele volksstammen op sleeptouw, zo inspirerend. Volgens mij kunnen we dat
wel gebruiken. Doch het Internet 2.0 roept o.a. bij mij vragen op over de
verkiezingen en aanpalende thema?s in het land waar wij nog altijd veel
mee hebben te maken. Dus geheel in de lijn van Andrew Keen en Paul
Steenbergen* kijk ik naar de deskundigen, eerst die van mijn eigen land,
en vraag: Kom, doe je ding eens (beter dan de e-amateurs)!

Richard Reekers

Congressman dr. Ron Paul?s campagne:
http://www.ronpaul2008.com/

Een supporter die in de eerste helft van z?n filmpje ?YouTube ontmaskert?
als tegenwerker van Ron Paul, en in het tweede deel een interessante
passage uit de gewraakte video van Paul aanhaalt.
http://www.youtube.com/watch?v=4ZUv7gXLbTo

* e-Discussie hier op Nettime over Andrew Keens kritiek op Web 2.0.
http://www.nettime.org/Lists-Archives/nettime-nl-0804/msg00013.html