Geert Lovink on Sun, 6 Dec 2009 14:57:37 +0100 (CET)

[Nettime-nl] actie nrc is van ons

Joris Luyendijk schrijft in het NRC Magazine deze week over de verkoop van NRC,

en roept lezers op een email te sturen als zij willen mee investeren (300 euro<jaar abonnement).

Joris Luyendyk begint bij zichzelf ( NRC weekblad, 2 december 2009)

.....De eerste krant die niet alleen snapt dat haar lezers een community vormen maar hier ook naar handelt, wacht een grootse toekomst. Ahum. En mag ik dan in dat verband, hopend dat ik nog niet ben ingehaald door de feiten deze ps toevoegen:

PS. NRC staat te koop voor zo’n 65 miljoen euro. NRC heeft ruim meer dan 200.000 abonnees. Als iedere lezer nu een (verhandelbare) obligatielening van 300 euro verstrekt, kan de krant een lezerscoöperatie worden. Obligatiehouders krijgen een leuke rente, minder dan de 20% die de vorige eigenaar uit NRC zoog, maar meer dan op een spaarrekening. Het is louter gekkigheid, edoch als iedereen die dit leest even een email stuurt naar nrcisvanons@gmail.com met als subject ‘ik doe mee’ dan schrijven we maandagochtend wereldwijd persgeschiedenis.

(graag doorsturen)